Bangga. Bangga. Bangga (!)

Assalamualaikum semorang :)

Alhamdulillah, masih berpeluang menikmati 21 Ramadhan. Hee, bestkan kalau puasa penuh && solat penuh. Rasa macam Ya Allah bestnya dapat tunaikan kewajipan dalam rukun islam serentak. Dicampur ditambah dengan solat sunat terawih. Tapi aku selalu skip terawih lately nie sebab peyott penuh sangat. HAHA. Alasan gila hidup kau Lea. Mana taknya tercipta alasan nie, sebab sekarang nie aku lapar sangat-sangat time puasa. Lepastu masa sahur aku selalu tibai dua pinggan nasi. Masa buka jangan cerita laa. Air dah 2 cawan, tang nasi kau jangan tanya. Kalau tak sebut *nak tambah nasi* bukan aku laa kan. Mihmihmih. Sorry, aku obsessed gila dengan makanan sekarang. Tolong laaa. Masa seminggu puasa aku dah turun dua kilo. Tapi sekarang nak jejak penimbang tuu pon aku dah seram sejuk. Wuuuu. Pleashh behave yourself laa Lea. *pandang perut dengan begitu sinis*

Anyway tadi tengah hari aku dengan along telah membuat suatu 'kerja amal' terhadap rumah nie. HAHA. Uolss tahu aku telah merajinkan tulang empat kerat dengan membeghus karpet dengan bersungguh-sungguh wokay T_______T penat baq hang aku cakap laa kan. Lepas berus terus jemur dekat luar. Ceritanya sekarang aku lempar karpet tuu dekat anjung luar rumah lepas tuu kerja 'membibik' aku mulakan dengan bismillah sambil cakap, busuk gila karpet nie :( Along pulak dengan muka selebet dia pegang berus longkang cuci longkang macam separuh mati. Reasonnya rumah nie memang jarang-jarang & kadang-kadang jea cuci longkang tuu. Blerghh. Lepas anjung kat luar tuu dah clear dengan semua barang kitorang pon apalagi, berus lantai mozek tuu ghupa orang tak puasa dah aku tengok. Tabah gila perempuan-perempuan dalam rumah nie. BANGGA. BANGGA. BANGGA (!) Dan last sekali aku telah mengilatkan batu apetah namanya yang dok tampal-tampal dekat dinding luar rumah tuu. Seriously boleh terbuka puasa aku dengan semua kerja-kerja 'membibik' kat rumah nie.

 Hello karpet, penat tau beghus you. Jangan nak berhabuk sangat wokay :p

Nie laa natang apa benda nama entah benda nie. Leceh nak kilatkan laa apalaa. Blerghhh T.T

Tadi buka puasa kambing bakar dengan domino's. Sedap hingga membuncit perut. Mihmihmih. Bebai semorang. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

template designer by zehan's daughter | 2014